torsdag den 3. februar 2011

Jeg skal holde foredrag 6. mars

Søndag 6. mars er det generalforsamling i ADHD Nord, utenfor Ålborg. Styret har invitert meg til å holde 45 min. foredrag om å ha ADHD som voksen. Jeg forteller da om hvordan jeg fant ut at jeg også hadde dette, hvordan jeg forholdt meg til det, og hvordan mine omgivelser reagerte på det.

Mange voksne med ADHD syns det er vanskelig å forholde seg til diagnosen, og ikke minst til sin omverden. Ofte prøver man å skjule dette handicappet, og det lykkes sjelden. Ikke minst fordi å gå på kompromis med seg selv over lengere tid, aldri gjør deg lykkelig.

I slike fora oppmuntrer jeg tilhørerne ved å fortelle morsomme historier som skaper latter, men også triste opplevelser som mange kan kjenne seg igjen i. Dette skaper forståelse og samhørighet, og det er lettere for menneskene å stille spørsmål etterpå, da veldig mange kjenner seg igjen i hverdagens opp- og nedturer.

Jeg gleder meg - selv om jeg ikke forventer like stor jubel som på bildet over ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar