mandag den 24. oktober 2011

Legene tror Equasym var årsaken til jeg var syk hele sommeren

For et par uker siden var jeg til oppfølgingsmøte på Ålborg Sykehus, og der kom det frem at legene tror det er ADHD-medisinen Equasym som var årsak til min høye feber, verking i kroppen og 4 sykehusinnleggelser denne sommeren. Det er med blandede følelser jeg skriver dette: Selvfølgelig er det bra at løsningen på mine plager er funnet, og opphørt etter at jeg sluttet med medisinen. Etter siste innleggelse gikk jeg fire uker UTEN medisin, deretter fire uker MED medisin for å se om formen ble bedre. Og det gjorde den. Nå har jeg vært enda to uker uten medisin, og plagene med feber, verking i ben og armer er helt vekk.

Dette er mulige bivirkninger man kan få av Equasym, men jeg var ikke klar over at de kunne komme ett år etter at jeg startet på denne medisinen. Dette kunne de godt, fikk jeg vite av legene. Jeg går dermed uten medisin nå, og har ikke lyst til å starte på noe igjen, da hele sommeren ble ødelagt av dette. I starten fikk jeg Motiron, som fungerte meget bra. Verre var det imidlertid å huske på å ta den hver tredje time hele dagen. Og hvis jeg glemte det, hjalp det ikke å ta den på et senere tidspunkt, fordi jeg da var kommet ut av "rytmen".

Jeg har bestemt meg for å ihvertfall gå fire uker totalt uten medisin, etter at jeg sist prøvde den.
Og foreløpig går det rimelig godt. Selv på høstferie med familien i en uke ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar